ganancia upmEl grupo UPM ganó 810 millones de euros hasta septiembre, un 10,5 % menos

El grupo finlandés UPM (HE:UPM), una de las mayores compañías forestales y papeleras de Europa, tuvo un beneficio neto de 810 millones de euros en los nueve primeros meses del año, lo que supone un descenso del 10,5 % respecto al mismo periodo de 2018, informó hoy la empresa.

UPM incrementó un 1 % su beneficio bruto de explotación (ebitda) en términos interanuales, hasta 1.409 millones de euros, mientras que su ganancia operativa (ebit) se situó en 1.009 millones de euros, un 12,3 % menos que en los nueve primeros meses del año anterior.

TOKYOLos índices de Japón cierran al alza; el Nikkei 225 avanza un 0,55%

Investing.com – La Bolsa de Japón cerrró con avances este jueves; las ganancias de los sectores papel y pasta de celulosa, ferrocarril y autobús, y bienes raíces impulsaron a los índices al alza.

Al cierre de Tokio, el Nikkei 225 subió un 0,55%, para alcanzar un nuevo máximo de 52 semanas.

El mejor valor de la sesión en el Nikkei 225 fue Eisai Co., Ltd. (T:4523), con un alza del 15,30%, 1.000,0 puntos, hasta situarse en 7.534,0 al cierre. Le siguen Yamato Holdings Co., Ltd. (T:9064), que avanzó un 4,06%, 72,5 puntos, para cerrar en 1.859,5, y Hino Motors, Ltd. (T:7205), que subió un 3,75%, 36,0 puntos, hasta despedir la sesión en 996,0.

upm pulp sea horseWelcome to the Plastic Age

We are living in the ‘Plastic Age’, according to a new study which shows plastics have entered the fossil record as a result of human production. Find out how we’ve reached this point, what the implications are and how using alternatives to plastic could be the way forward.

Plastics may be a modern human invention but they are already embedded in our ancient planet’s fabric, according to a new study published in  Science Advances. Taking samples as far back as the 1840s, the study found layers of plastic in sediment off the Californian coast that mirror the increased rate of plastic production. Between 1945 and 2009, for example, the amount of plastic in the sediment doubled every 15 years, suggesting that after the Bronze Age and Iron Age, humans have ushered in the ‘Plastic Age’.

trenSacyr logra 765 millones de financiación para construir 273 kilómetros de vías en Uruguay

El consorcio Grupo Vía Central, liderado por Sacyr Concesiones, ha cerrado un préstamo senior de hasta 855 millones de dólares (cerca de 765 millones de euros) para financiar la construcción de los 273 kilómetros de vías del corredor que unirá la capital del país, Montevideo, con Paso de los Toros.

El proyecto, que supondrá una inversión total de 1.070 millones de dólares (unos 960 millones de euros), supondrá la construcción de la infraestructura de mayor tamaño en la historia de Uruguay, según explican desde Sacyr.

upm markkoGot a problem? Call Marko Hautala

As part of our Humans of Pulp series, we profile UPMer Marko Hautala, the man everyone looks up to at UPM’s Pietarsaari pulp mill. Read on to see how he keeps the mill in ship shape while ensuring the safety of employees and visitors alike.

Built in the early sixties, UPM’s Pietarsaari pulp mill goes through an impressive 200 truckloads and three cargo trains worth of wood in a day. The winding courtyard, a throwback to a different era, is different from streamlined modern mills and harbours 10 boiler towers and hundreds of metres of pipelines. 

upmsuperwood 3Superwood proves just how super wood is

A weekend cultural extravaganza by the Baltic Sea is attempting to redefine how festivals are run. By putting nature at the forefront, Paola Suhonen’s Superwood festival is able to combine music, art and fun with fireside chats about how to save the planet.

When you think of a music festival, images of hotels, secret venues and virtual skateboarding demonstrations may not automatically spring to mind. It is also doubtful that you would immediately imagine fireside chat by forest experts, yoga or a brisk outdoor run in the local forest. However, Superwood is no ordinary festival.

chinaChina leads the e-tail revolution

China’s pace-setting online shopping market offers a futuristic foretaste of things to come.

China has been one of the world’s fastest growing economies for over three decades. Today, it is the world’s second largest economy, the fastest growing consumer market, and an e-commerce wonderland second to none.